[過去ログ] どんぐりシステムについて話しましょう ★45 (1002レス)
1-

このスレッドは過去ログ倉庫に格納されています。
次スレ検索 歴削→次スレ 栞削→次スレ 過去ログメニュー
347: ハンター[Lv.467][UR武][UR防][木警] 06/09(日)06:59 ID:AR0JYQU20(4/10) AAS
もう少しでゲロマズイ朝食が来ます
348
(1): 警備員[Lv.2][新] 06/09(日)07:02 ID:Yu0cbuhR0(4/6) AAS
>>344
サーセン
>>346
ありがとう

大乱闘に勝っても警は付くみたいだね
この仕様が分からなくてもやもやしてた
349
(10): どんぐりキャノン ★ ハンター[Lv.330][UR武][UR防][木] 06/09(日)07:06 ID:CAP_USER(6/15) AAS
>>337
The rating system will be adjusted again later to incorporate tournament winnings and the equipped armor/weapon you have.
Marimo only currently affects up to 20% of the rating. It will probably be lowered to 10% later.
350
(1): ハンター[Lv.467][UR武][UR防][木警] 06/09(日)07:09 ID:AR0JYQU20(5/10) AAS
>>348
警つくね
複数に負けていくと告、臭がつくのかな
351: ハンター[Lv.550][UR武][UR防][林] 06/09(日)07:14 ID:Pmg9tTTa0(4/11) AAS
>>349
The キーバンドル are supposed to be a way to support 5ちゃんねる, but contrary to the management's intention, in reality, people have been frustrated when they buy キーバンドル hoping to get UR gear only to not get it.
キーバンドルは5ちゃんねるへの支援、ということになっていますが、運営側のそのような意図とは異なり、実際には、UR装備を期待してキーバンドルを購入したのに出なくて不満を溜める、という状況になっています。

If you were to ignore this situation, reasoning that "it's wrong for you to have expectations on your own," wouldn't your poor response of ignoring it lower the reputation of 5 Channel?
もし「勝手に期待することが悪い」という理屈でこの状況を放置すれば、その放置しているという対応の悪さが5ちゃんねるの評判を下げてしまうのではないでしょうか。

So, what if purchasing a キーバンドル increases the chance of a UR appearing, and this chance applies equally to 鉄のキー purchased and 鉄のキー obtained through exploration, and is maintained until a UR appears?
そこで、キーバンドルを購入するとUR出現確率が上昇し、その確率は買った鉄のキーも探検で手に入れた鉄のキーも区別なく適用されて、なおかつ、URが出るまで維持される、というようにしてはどうでしょうか。

Additionally, I think that if the UR rate were increased while logged in to UPLIFT, regardless of whether you are a guard or a hunter, UPLIFT would become more appealing.
また、警備員とハンターの区別なく、UPLIFTにログインしている間は、URの確率が底上げされると、UPLIFTの魅力が高まると思います。

This will encourage users to log in to UPLIFT, which I think has the benefit of reducing the chances of their どんぐりアカウント being lost or going missing due to some kind of operational error or malfunction.
省1
352
(2): 警備員[Lv.2][告] 06/09(日)07:14 ID:oTRxcsVK0(3/5) AAS
>>350
手を変え品を変えても勝てない
どうにも相性が悪そう
353: 警備員[Lv.1][警] 06/09(日)07:14 ID:HcMbiqFAx(1/4) AAS
>>349
What is the progress on this now?
It's already been 9 days since you said this.
It's already been two days since you promised us?

388 どんぐりキャノン ★ 警備員[Lv.15] 2024/05/31(金) 13:41:47.34 ID:CAP_USER
>>376
chMate responded to me.
I informed them that I will prepare a JSON api within a week.
354: 警備員[Lv.30][R武][SSR防] 06/09(日)07:16 ID:tL0fG7y00(1/8) AAS
>>349
There are some issues that are not serious, but that concern me.
Please read >>254
355: 警備員[Lv.2][告] 06/09(日)07:17 ID:oTRxcsVK0(4/5) AAS
アイテム欄のソート機能はやるつもりないのかね
356
(1): 警備員[Lv.4] 06/09(日)07:19 AAS
要望されてないからね
357: 警備員[Lv.8] 06/09(日)07:20 ID:LFnHqs4P0(2/2) AAS
>>349
Good morning Japan time!

I'm talking about me, I have 5 URs for weapons, but not a single UR for armour!
Is it more likely to get UR for weapons than for armour in terms of probability?
And please make an armour-only (weapon-only) gacha! This is in demand!
358
(1): ハンター[Lv.467][UR武][UR防][木警] 06/09(日)07:21 ID:Z+HzN9eQ0(1/5) AAS
>>352
たまにURが出た時なんかちょっとスペック落ちても
とりあえず試着してる時があるから
359
(4): 警備員[Lv.37][SR武][SSR防] 06/09(日)07:27 ID:V37aT7S+0(1/11) AAS
>>349

Bug Report

01) Lock and equip an item (e.g. 防弾カバン)
02) Open a treasure chest
03) Equip a newly acquired item (e.g. どんぐりかたびら)
04) Lock the "どんぐりかたびら"
05) Unlock the "防弾カバン"
06) Dismantle all unlocked items
07) The "どんぐりかたびら"'s equip comes off
360: ハンター[Lv.464][UR武][UR防][木警] 06/09(日)07:28 ID:oTRxcsVK0(5/5) AAS
>>356
どんキャに2度要望して見事にスルーされてる
>>358
マリモ低くても属性がハマって勝てたりするよね
361
(6): ハンター[Lv.550][UR武][UR防][林] 06/09(日)07:30 ID:Pmg9tTTa0(5/11) AAS
>>349
I wondered if there was a way to put a stop to "indiscriminate ハンター", so I came up with some countermeasures.
「無差別ハンター」に歯止めをかけられないかと思い、対策を考えてみました。

○ When ハンター fires どんぐり大砲, the server records the identification information of the ハンター who fired and the target that was shot (ハンターID, 警備員ID, acorn cookie, etc.).
ハンターがどんぐり大砲を撃ったら、サーバー側で撃ったハンターと撃たれた対象の識別情報(ハンターID、警備員ID、どんぐりcookieなど)を記録する。

○ If the ハンター attempts to shoot a target with the same identification within 120 minutes, a warning will appear on the scout screen indicating the target has already been shot.
もしそのハンターが120分以内に同じ識別情報を持つ対象を撃とうとしたら、射撃済みの対象であるという警告をスカウト画面に表示する。

○ If the ハンター still fires どんぐり大砲, it will be treated as missfire, all "木製の大砲の玉" and 0.2 どんぐりポイント (10 times the maximum 復活サービス fee) will be confiscated, and the identification information recorded on the server will be overwritten with a new timestamp.
それでもそのハンターがどんぐり大砲を撃った場合は、強制的に誤射として扱い、すべての「木製の大砲の玉」と、0.2 どんぐりポイント(復活サービスの利用料の最大値の10倍)を没収し、サーバー側で記録している識別情報を新しいタイムスタンプで上書きする。

○ However, in order to avoid any negative impact on どんぐり大乱闘 being played by both parties in agreement, such processing will not be carried out on posts that have the word [挑] in the name field.
省5
362
(4): ハンター[Lv.550][UR武][UR防][林] 06/09(日)07:31 ID:Pmg9tTTa0(6/11) AAS
>>349
>>361の続きです

○ Only ハンター without [警], [告] or [臭] and equipped with weapons and armor can use "!challenge".
[警][告][臭]が付いておらず、武器と防具を装備しているハンターだけが、「!challenge」を使用できる。

○ Using "!challenge" will consume 0.02 どんぐりポイント (the maximum fee for using 復活サービス).
「!challenge」を使用すると、0.02ポイント(復活サービスの利用料の最大値に同じ)を消費する。

○ Even if you lose, you won't get [警]. (To make どんぐり大乱闘 more lively)
敗北しても[警]が付かない。(どんぐり大乱闘を活性化させるため)

The problem is that it cannot prevent the first indiscriminate attack, but I think it is significant that it can prevent subsequent indiscriminate attacks.
1回目の無差別攻撃を防げないことが問題ですが、2回目以降の無差別攻撃を阻止できることに意義があると思います。
省8
363
(1): 警備員[Lv.3] 06/09(日)07:33 ID:Z+HzN9eQ0(2/5) AAS
>>359
そのバグ怖いよね
絶対必要な物に鍵掛けてから装備するようにしてる
364
(1): 警備員[Lv.6] 06/09(日)07:36 ID:vZF5mU02d(1) AAS
短時間に複数スレに連投荒らしするタイプを止められなくなるから
別ハンターに助力求める召喚制度が充実するか
複数ハンターに複数回撃たれたときのペナルティ上げる方向でバランス取ってくれないと
受け入れがたい提案
365: ハンター[Lv.606][UR武][UR防][森警] 06/09(日)07:38 ID:vAkZZd260(6/12) AAS
>>349
実際にあのタイミングでマリモの評価を下げてるよね
しかもあのタイミングでアブソルにURを2つだしてるよね
盛り上げたいのはわかるけど
あからさまにヤリ過ぎなんですよ
366
(1): 警備員[Lv.2][新] 06/09(日)07:41 ID:Yu0cbuhR0(5/6) AAS
>>352
ネタばらし相性とかよく分かんない
手持ちでマリモの一番高いやつ装備してるだけ

画像リンク[png]:i.imgur.com
1-
あと 636 レスあります
スレ情報 赤レス抽出 画像レス抽出 歴の未読スレ AAサムネイル

ぬこの手 ぬこTOP 0.011s