[過去ログ] 【悲報】PS5のUE5デモがレイトレなし1440p/30fps(可変)の低クオリティな件について Part 2 (529レス)
上下前次1-新
抽出解除 レス栞
このスレッドは過去ログ倉庫に格納されています。
次スレ検索 歴削→次スレ 栞削→次スレ 過去ログメニュー
122(3): 2020/05/14(木)16:03 ID:vVB/kYv1d(1) AAS
>>117
なおXboxは24fpsでした
>Xbox シリーズXの ヘルブレイド2は1608P/24FPSで動作
Senua’s Saga: Hellblade II – The Game Awards 2019 – Announce Trailer (in-engine)
it is mastered at just 24 frames per second and the actual resolution of the rendered frame between the cinematic black bars is 3840x1608:
so a little more than 74 per cent of a 'real' 4K in spatial resolution and at 80 per cent of 30fps.
All together, that is 60 per cent of the amount of pixels pushed per second compared to 4K30 - and something that's decidedly easier to render than you may expect.
外部リンク:www.eurogamer.net
125: 2020/05/14(木)16:06 ID:1Zl0elds0(2/2) AAS
>>122
Xbox シリーズXの ヘルブレイド2は1608P/24FPSで動作
これツボるw
201: 2020/05/14(木)23:58 ID:lYQgBaRi0(1) AAS
>>122
俺英語読めないので、なんか1608 24fpsって書いてるから24fpsって事にするわ
まで読んだ
207: 2020/05/15(金)00:25 ID:/T5mkUVR0(1) AAS
>>122
And there's one more thing to factor in: while this asset is a mere 24fps,
>the base minimum for gameplay will be 30fps
原文からコレ意図的に抜いてるあたり
UE5のテックデモでPS5の低性能がバレたのが相当効いてるんだな
上下前次1-新書関写板覧索設栞歴
スレ情報 赤レス抽出 画像レス抽出 歴の未読スレ AAサムネイル
ぬこの手 ぬこTOP 0.020s