[過去ログ] 【勉強会】The QABALISTIC TAROT【+雑談】Part5©2ch.net (305レス)
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117: 2016/05/28(土)06:29 ID:Itw57Fnc(1) AAS
「セフィロトの図案たち」の章の続きです。

--- ここから --- (Robert Wang, 『The QABALISTIC TAROT』First paper edition, 1987, pp. 109) ---
Each individual has an Etheric Body (which leaves the physical body naturally in
sleep, or is consciously projected by the adept), formed of the Astral Light.
各々の個人は、「星幽光」で形成される、「エーテル体」(睡眠時に自然に物質的な身体を
離れたり、もしくは達人により意識的に投影されるもの)を持っている。

Thus, Yesod is termed the Foundation.
従って、「イェソド」は「基盤」と呼ばれる。
--- ここまで ---

皆さんは、この説明文だけでは、なぜこの9番目の「セフィラ」が、「イェソド」すなわち
省16
118: 2016/05/29(日)06:23 ID:Xz3/MWI4(1) AAS
「セフィロトの図案たち」の章の続きです。

--- ここから --- (Robert Wang, 『The QABALISTIC TAROT』First paper edition, 1987, pp. 109) ---
It is that which activates the Four Elements of Malkuth, repeating a pattern seen
throughout the entire Tree, beginning at Kether: four elements which are rooted
in a fifth.
それは、「マルクトの四大元素たち」を作動させるものであり、「ケテル」 から始まる、
「木」全体のいたるところに見られる(以下の)様式を繰り返している:第五のものに
根ざした四つの要素たち。
--- ここまで ---

「four elements which are rooted in a fifth/第五のものに根ざした四つの要素たち」
省18
119: 2016/05/30(月)05:18 ID:hdh7EbFb(1) AAS
「セフィロトの図案たち」の章の続きです。

--- ここから --- (Robert Wang, 『The QABALISTIC TAROT』First paper edition, 1987, pp. 109) ---
The energy of the Astral Light is, in the east, called Kundalini (the Serpent) and
it is declared by Qabalistis that "Kundalini is coiled in Yesod."
「星幽光」の精力は、東洋では、「クンダリニー(ヘビ)」と呼ばれており、そしてそれは、
カバラ主義者たちにより 「クンダリニーはイェソドにおいてコイル状にされる」と宣言される。

It is not a difficult stretch of mind to the correct esoteric interpretation of
the serpent in the Garden of Eden, or to the meaning of the Serpent shown on the
Tree of Life touching each and every Path.
それは、「エデンの園」の中のヘビの正しい秘伝的な解釈についての、もしくは、
省15
120: 2016/05/30(月)14:46 ID:uG++xF9T(1) AAS
†◇全てに疲れた、何にも興味がもてない、弱さを感じる自分自身と、ことに冷たく感じるこの世間..。
いやしと安らぎと、自由のある とても面白い放送です。Q-CHAN牧師の伝道部屋 約9年間ほぼ毎日放送中!
動画リンク[YouTube] (人は見た目ではありません!心です!)
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動画リンク[YouTube] (うつからの脱出!)
−私の目には、あなたは高価で尊い。わたしは、あなたを愛している。イザヤ書43:4
権威権力・組織や拝金主義、プレッシャー等、なんにもありません。 ※偽HPあり
121: 2016/05/31(火)05:25 ID:ScbKZ67F(1) AAS
「セフィロトの図案たち」の章の続きです。

--- ここから --- (Robert Wang, 『The QABALISTIC TAROT』First paper edition, 1987, pp. 110) ---
This is the same serpent of Wisdom which holds its tail in its mouth.
これは、その尾をその口に保持する知恵のヘビと同じである。
--- ここまで ---

尾を口にくわえた「ウロボロスのヘビ」は、「生命の木」では基本的に「コクマー:知恵」
に関連付けされています。
つまり、『旧約聖書:創世記』に出てくる、一番賢くて、アダムとイヴに「善悪の知識の
木の実」を食べるよう勧めた、あの悪賢い「ヘビ」です。

一方で、この「イェソド」にある「クンダリニーのヘビ」は、下から上へと登ります。
省8
122: 2016/06/01(水)05:13 ID:iz8JPt/A(1) AAS
「セフィロトの図案たち」の章の続きです。

--- ここから --- (Robert Wang, 『The QABALISTIC TAROT』First paper edition, 1987, pp. 110) ---
One particularly appropriate aspect of the symbolism of the Serpent here is that
the reptile moves by undulations.
ここの「ヘビ」の象徴化の特に適切な面の1つは、その爬虫類の生き物が「波動」により
動くということである。

In the same way, the Astral Light weaves back and forth.
同じ方法で、「星幽光」は、行ったり来たりして縫うように進む。

It follows distinct cycles which underlie and activate the cycles of our physical
existence.
省15
123
(1): 2016/06/01(水)06:05 ID:cyXwN5RN(1) AAS
男も股間に蛇がぶら下がっていますね
パワーボールは2つです
野球でいうとバットとボールの関係性です
124: 2016/06/02(木)05:14 ID:nNnbNleS(1/2) AAS
>>123
男の股間には「蛇」があり、女の股間には「月」がある。

ちなみに、ここから先は、「月」の話になってきます。

ということで、色々と股間の妄想を膨らませていきましょう。(^_^)/
125: 2016/06/02(木)05:15 ID:nNnbNleS(2/2) AAS
「セフィロトの図案たち」の章の続きです。

--- ここから --- (Robert Wang, 『The QABALISTIC TAROT』First paper edition, 1987, pp. 110) ---
The phases of Yesod cause a continual motion of charge and discharge on the physical
plane, expressed as light and dark, waking and sleeping, etc.
「イェソド」の位相たちは、明と暗、覚醒と睡眠などとして表現される、物質的な面の
充電と放電の絶えることのない動きの原因となる。

Thus, it is truly said that one cannot deal with Malkuth without first understanding
Yesod.
したがって、人は最初に「イェソド」を理解することなしには、「マルクト」に取り組む
ことができないと、本当に言われている。
省15
126: 2016/06/03(金)05:23 ID:mnHm7r0f(1) AAS
「セフィロトの図案たち」の章の続きです。

--- ここから --- (Robert Wang, 『The QABALISTIC TAROT』First paper edition, 1987, pp. 110) ---
Parenthetically, it is to Yesod that parapsychological research is directed, since
it is possible to use some of the current tools of science to quantify its effect
on the sensory plane.
ちなみに、感覚の面へのその効果を定量化するための科学の現在の道具たちのうちの
いくつかを使用することが可能であるるので、超心理学的な研究が導かれるのは「イェソド」
である。

Those who work in this area of research have found it necessary to at least
postulate the existence of some force like the Astral Light, as an explanation
省17
127: 2016/06/04(土)05:52 ID:r9PpcxZr(1) AAS
「セフィロトの図案たち」の章の続きです。

--- ここから --- (Robert Wang, 『The QABALISTIC TAROT』First paper edition, 1987, pp. 110) ---
The Moon is the "Planet" (so described by ancient astronomy) attributed to Yesod.
「月」は、「イェソド」に帰属される「惑星」(古代の天文学では、そう記述される)
である。

As it waxes and wanes, it is said to control the motion of the tides.
それは満ち欠けするので、それは潮の干満の動きを支配すると言われている。
--- ここまで ---

古代の天文学は「天動説」であり、地球を中心にして「惑星」が回るという図式になって
いるので、「月」は完全に「惑星」の一つであると見なされていました。
省15
128: 2016/06/05(日)05:28 ID:CQ6Uw7Nv(1) AAS
「セフィロトの図案たち」の章の続きです。

--- ここから --- (Robert Wang, 『The QABALISTIC TAROT』First paper edition, 1987, pp. 110) ---
And the supposed disorienting effect of the full Moon on some is reflected in our
very term lunatic.
そして、一部の人々に想定された「満月」の混乱させる効果が、我々のまさしくその用語
である「ルナティック(狂気)」に反映されている。

Yet we conceptualize the Moon as belonging not only to the insane, but to lovers.
さらに、我々は狂気だけではなく恋人たちにも属しているとして「月」を概念化する。

The psychologist may find a common root in both conditions (which is the point),
but one is ugly and the other beautiful.
省16
129: 2016/06/07(火)05:32 ID:EfTIpuPw(1) AAS
「セフィロトの図案たち」の章の続きです。

--- ここから --- (Robert Wang, 『The QABALISTIC TAROT』First paper edition, 1987, pp. 110) ---
Such is the typical dichotomy of the symbols attached to the Moon.
そのようなものは、「月」に配属された象徴たちの典型的な二分性である。

It is both the Witch Goddess Hecate, in its darkness, and the Moon Goddess Diana
in its brightness.
それは、その暗さである「魔女の女神ヘカテ」、およびその明るさである「月の女神ディアナ」
の両者である。

It is on the latter aspect that the esotericist concentrates, for with the increase
of the Moon there is a concomitant increase in the Astral Light underlying our
省16
130: 2016/06/08(水)05:25 ID:mk5nLw/D(1) AAS
「セフィロトの図案たち」の章の続きです。

--- ここから --- (Robert Wang, 『The QABALISTIC TAROT』First paper edition, 1987, pp. 110) ---
A relationship between Yesod and Binah is suggested by the Moon's control of the
waters.
「イェソド」と「ビナー」の間の関係は、「海」の「月」の制御により示唆される。

Yesod is actually Air, which moves the water.
「イェソド」は、実際には「空気」であり、それは水を動かす。
--- ここまで ---

いきなりですが、ここで「イェソド」と「ビナー」の関係性について、語っています。

「Specific Elements/特有的な元素たち」においては、「ビナー:水」であり、そして
省15
131: 2016/06/09(木)18:31 ID:RTjPQiXw(1) AAS
「セフィロトの図案たち」の章の続きです。

--- ここから --- (Robert Wang, 『The QABALISTIC TAROT』First paper edition, 1987, pp. 110) ---
Binah is the Great Sea, and is Isis.
「ビナー」は、「大いなる海」であり、「イシス」である。

This is the Universal Unconscious from which all form ultimately develops.
これは、「普遍的な無意識」であり、そこから全ての形あるものが最終的に発達する。

As Binah is the will to form, so Yesod is the storehouse of formal images directly
behind our conscious experience.
「ビナー」が、形の意志であるように、「イェソド」は、我々の意識的な経験のすぐ背後に
ある、形の像たちの倉庫である。
省14
132: 2016/06/11(土)05:59 ID:XOBvFGHt(1) AAS
「セフィロトの図案たち」の章の続きです。

--- ここから --- (Robert Wang, 『The QABALISTIC TAROT』First paper edition, 1987, pp. 110) ---
As the lowest level of the Astral World, Yesod is the realm of images cast off
by mankind, bright and dark.
「星幽界」の最も低い水準であるので、「イェソド」は、人類によって脱ぎ捨てられた、
明と暗の像たちの領域である。

It contains the Akashic Record, which is both the history of races and of each
individual mental act of man.
それは「アーカーシャの記録(アカシック・レコード)」を含んでおり、それは、人間の
種族たちの、そして各個人の精神的な行動の歴史である。
省16
133: 2016/06/12(日)08:16 ID:wYE+vScJ(1) AAS
「セフィロトの図案たち」の章の続きです。

--- ここから --- (Robert Wang, 『The QABALISTIC TAROT』First paper edition, 1987, pp. 110) ---
The images of Yesod are fabulous in their beauty and seductiveness; they can also
be hideous and frightening.
「イェソド」の像たちは、それらの美しさと魅惑的さにおいて、素晴らしい;それらはまた、
忌まわしくて恐ろしいものであることもある。

These are the dreams and fears of humanity, built up since the beginning of time
(note, again, the relationship with Binah).
これらは、時の始まり以来、築き上げられた人類の夢たちと恐怖たちである(再び、「ビナー」
との関係性に注目せよ)。
省15
134: 2016/06/12(日)08:36 ID:DP0JTFHF(1) AAS
グアムで愛人と南十字星を見ていました
幸せです(笑)
135: 2016/06/13(月)05:31 ID:OWEIHKID(1) AAS
「セフィロトの図案たち」の章の続きです。

--- ここから --- (Robert Wang, 『The QABALISTIC TAROT』First paper edition, 1987, pp. 110) ---
However, these Yesod forms are illusive.
しかしながら、これらの「イェソド」の形たちは幻想によるものである。

They are not real in the sense that the term would be applied to the experience
of Tiphareth.
それらは、その言葉が「ティファレト」の経験に適用されるであろうという意味では、
現実ではない。

Recall that the Moon has no light of its own; Yesod can only reflect the light
of the Christ-Osiris-Buddha center of Tiphareth.
省16
136: 2016/06/14(火)05:32 ID:ptsu4oZz(1) AAS
「セフィロトの図案たち」の章の続きです。

--- ここから --- (Robert Wang, 『The QABALISTIC TAROT』First paper edition, 1987, pp. 111) ---
Yet this reflection is of the greatest importance for the developing individual,
since one cannot look directly into the Sun, and must learn about that force by
considering its image reflected in the waters of the Moon.
しかし、人は「太陽」を直接見ることはできず、「月」の海で反射されたその像を考察する
ことで、その力について学ばなければならないので、この反射は個人の発達のための最大の
重要性をもっている。
--- ここまで ---

「イェソド」の海面は、鏡のように様々なものを反射します。
省15
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