[過去ログ] 【勉強会】The QABALISTIC TAROT【+雑談】Part5©2ch.net (305レス)
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132: 2016/06/11(土)05:59 ID:XOBvFGHt(1) AAS
「セフィロトの図案たち」の章の続きです。

--- ここから --- (Robert Wang, 『The QABALISTIC TAROT』First paper edition, 1987, pp. 110) ---
As the lowest level of the Astral World, Yesod is the realm of images cast off
by mankind, bright and dark.
「星幽界」の最も低い水準であるので、「イェソド」は、人類によって脱ぎ捨てられた、
明と暗の像たちの領域である。

It contains the Akashic Record, which is both the history of races and of each
individual mental act of man.
それは「アーカーシャの記録(アカシック・レコード)」を含んでおり、それは、人間の
種族たちの、そして各個人の精神的な行動の歴史である。
省16
133: 2016/06/12(日)08:16 ID:wYE+vScJ(1) AAS
「セフィロトの図案たち」の章の続きです。

--- ここから --- (Robert Wang, 『The QABALISTIC TAROT』First paper edition, 1987, pp. 110) ---
The images of Yesod are fabulous in their beauty and seductiveness; they can also
be hideous and frightening.
「イェソド」の像たちは、それらの美しさと魅惑的さにおいて、素晴らしい;それらはまた、
忌まわしくて恐ろしいものであることもある。

These are the dreams and fears of humanity, built up since the beginning of time
(note, again, the relationship with Binah).
これらは、時の始まり以来、築き上げられた人類の夢たちと恐怖たちである(再び、「ビナー」
との関係性に注目せよ)。
省15
134: 2016/06/12(日)08:36 ID:DP0JTFHF(1) AAS
グアムで愛人と南十字星を見ていました
幸せです(笑)
135: 2016/06/13(月)05:31 ID:OWEIHKID(1) AAS
「セフィロトの図案たち」の章の続きです。

--- ここから --- (Robert Wang, 『The QABALISTIC TAROT』First paper edition, 1987, pp. 110) ---
However, these Yesod forms are illusive.
しかしながら、これらの「イェソド」の形たちは幻想によるものである。

They are not real in the sense that the term would be applied to the experience
of Tiphareth.
それらは、その言葉が「ティファレト」の経験に適用されるであろうという意味では、
現実ではない。

Recall that the Moon has no light of its own; Yesod can only reflect the light
of the Christ-Osiris-Buddha center of Tiphareth.
省16
136: 2016/06/14(火)05:32 ID:ptsu4oZz(1) AAS
「セフィロトの図案たち」の章の続きです。

--- ここから --- (Robert Wang, 『The QABALISTIC TAROT』First paper edition, 1987, pp. 111) ---
Yet this reflection is of the greatest importance for the developing individual,
since one cannot look directly into the Sun, and must learn about that force by
considering its image reflected in the waters of the Moon.
しかし、人は「太陽」を直接見ることはできず、「月」の海で反射されたその像を考察する
ことで、その力について学ばなければならないので、この反射は個人の発達のための最大の
重要性をもっている。
--- ここまで ---

「イェソド」の海面は、鏡のように様々なものを反射します。
省15
137: 2016/06/15(水)05:27 ID:QBXvvejR(1) AAS
「セフィロトの図案たち」の章の続きです。

--- ここから --- (Robert Wang, 『The QABALISTIC TAROT』First paper edition, 1987, pp. 111) ---
The lower Astral is also called Maya or illusion.
下位の「星幽界」はまた、「幻影(マーヤー)」もしくは幻覚と呼ばれる。

The powers of the Astral plane are pleased to let us believe whatever amuses us.
「星幽面」の力たちは、我々に、我々を楽しませるものは何でも信じさせることを喜びとする。

They will provide visions to corroborate the most absurd of notions while at the
same time inflating our egos, a very dangerous and common result of work at this
level.
それらは、ばかげた考えたちの中でも最も不合理なものを強めるための幻想を提供する
省14
138: 2016/06/17(金)05:33 ID:5it2ygjF(1) AAS
「セフィロトの図案たち」の章の続きです。

--- ここから --- (Robert Wang, 『The QABALISTIC TAROT』First paper edition, 1987, pp. 111) ---
This is a maze for the unsuspecting which can be effectively negotiated only by
those whose sights are unfaltering set on Tiphareth.
これは、疑うことを知らない人にとっての迷路であり、「ティファレト」上にしっかりと
置かれた光景たちである人だけによって、効果的に切り抜けられることができる。

The vision of Yesod, that of the "Machinery of the Universe," may be hard won by
those tightly locked into the framework of their personalities.
「イェソド」の像は、「宇宙の機械」のそれであり、彼らの人格たちの枠組の中にしっかりと
しまい込まれたそれらの人々によって、苦労して勝ち取られるかもしれない。
省14
139: 2016/06/18(土)06:36 ID:tKlETj7N(1) AAS
preaching firm moral values, understanding of, and ability to manipulate, the
Astral Light has nothing whatsoever to do with virtue.
そして、一般大衆が信じていることに反して、そして堅固で道徳的な価値観を説教する
数多くの啓蒙の体系たちに反して、「星幽光」を理解し、そして操作することは、美徳とは
一切何の関係も無い。
--- ここまで ---

「イェソド」の「The Vision of the Machinery of the Universe/宇宙の機械の像」は、
我々の住む「マルクト」の次元のものではありませんので、我々人間が作った社会的ルール
とは、一切無縁の存在です。
もちろん、「反社会的」ということでもなくて、言うなれば「非社会的」なものです。
省9
140: 2016/06/19(日)06:42 ID:bqdQ/Ghv(1) AAS
「セフィロトの図案たち」の章の続きです。

--- ここから --- (Robert Wang, 『The QABALISTIC TAROT』First paper edition, 1987, pp. 111) ---
It is acquired purely and simply by meditative discipline.
それは、純粋かつ単純に、瞑想的な修行法によって習得される。

There are some exceedingly unpleasant people walking the earth today who may rightly
lay claim to real understanding of the workings of the universe.
宇宙の働きの現実の理解についての権利を正当に主張するかもしれない、現代の地球上を
歩いている、一部の極めて不愉快な人々がいる。
--- ここまで ---

「イェソド」が見せる「The Vision of the Machinery of the Universe/宇宙の機械の像」
省16
141: 2016/06/20(月)05:19 ID:V2o9v/yv(1) AAS
「セフィロトの図案たち」の章の続きです。

--- ここから --- (Robert Wang, 『The QABALISTIC TAROT』First paper edition, 1987, pp. 111) ---
The symbols of Yesod are the Sandals and the Perfumes, both relating to practical
magic.
「イェソド」の象徴たちは、「サンダル」と「香たち」であり、両方とも、実践的な魔術
と関連する。

The consecrated sandals worn within the mystic circle, affirm that one stands on
sacred ground and (in their neutrality) allow for the transfer of energies between
the Earth below and the Sun above.
魔術的円陣の中で履かれる聖別されたサンダルは、人が神聖な大地の上に立ち、そして
省15
142: 2016/06/21(火)05:35 ID:RHoyqafs(1) AAS
「セフィロトの図案たち」の章の続きです。

--- ここから --- (Robert Wang, 『The QABALISTIC TAROT』First paper edition, 1987, pp. 111) ---
Perfumes suggest its fluid and etheric qualities: Incense floats through a church
or temple, subtly affecting the minds of the participants.
「香たち」は、その流動性およびエーテル的な品質たちを示唆する:「香(の煙)」は、
教会もしくは寺院に漂い、参加者たちの精神たちに微妙に影響を及ぼす。

Its qualities are suggestive, yet fleeting and illusory, which is the nature of
Yesod.
その品質たちは、暗示的で、さらに、はかなく、そして幻想的であるが それは「イェソド」
の性質である。
省15
143: 2016/06/22(水)05:28 ID:zNSlFQGR(1) AAS
「セフィロトの図案たち」の章の続きです。

--- ここから --- (Robert Wang, 『The QABALISTIC TAROT』First paper edition, 1987, pp. 111) ---
THE NINES
9たち
--- ここまで ---

ここからは、前回同様「9. YESOD: The Foundation/9. イェソド:基盤」の節の中の、
新しい項になります。

このサブタイトルの後には、前回と同様に『"T"の書』からの引用が続きます。

--- ここから --- (Robert Wang, 『The QABALISTIC TAROT』First paper edition, 1987, pp. 111) ---
Generally they show very great fundamental force.
省14
144: 2016/06/25(土)20:24 ID:OQD+H4Tb(1) AAS
「セフィロトの図案たち」の章の続きです。

--- ここから --- (Robert Wang, 『The QABALISTIC TAROT』First paper edition, 1987, pp. 112) ---
NINE OF WANDS, Lord of Great Strength (Moon in Sagittarius).
棒の9、大いなる強さの主(人馬宮の月)。

Angels of the Decan: Yirthiel ([lamed][aleph][tau][resh][yod]) and Sahiah
([he][yod][he][aleph][shin]).
「デカン」の天使たち:イルシエル([lamed][aleph][tau][resh][yod])とサヒア
([he][yod][he][aleph][shin])。
--- ここまで ---

いつものように、9のカードの最初も、「棒」の「NINE OF WANDS/棒の9」です。
省15
145: 2016/06/26(日)07:04 ID:BnDX4vta(1) AAS
「セフィロトの図案たち」の章の続きです。

--- ここから --- (Robert Wang, 『The QABALISTIC TAROT』First paper edition, 1987, pp. 112) ---
This is Yesod in Atziluth, the influence of Yesod in the World of Pure Spirit.
これは、「アツィルト」における「イェソド」、「純粋な精霊の世界」における「イェソド」
の影響である。

The Lunar powers acquire great strength in Sagittarius, although wherever Yesod
and the Moon are concerned, there is always another side to the coin.
「月」の力たちは、「人馬宮」において大きな力を獲得する、けれども 「イェソド」と
「月」が関係している場合はいつでも、コインの別の面が常にある。

Successes are accompanied by strife and apprehension.
省16
146: 2016/06/27(月)06:44 ID:AXG2+eT1(1) AAS
「セフィロトの図案たち」の章の続きです。

--- ここから --- (Robert Wang, 『The QABALISTIC TAROT』First paper edition, 1987, pp. 112) ---
The good health which this aspect conveys is certain, but with doubt about the course
it may later take.
この様相が伝える良い健康は、確かではあるけれども、それは後で取るかもしれない推移に
ついて疑いがある。

In divination the card means great strength, power, recovery from sickness.
占いにおいては、カードは「大いなる強さ、力、病気からの回復」を意味する。
--- ここまで ---

「イェソド」と「棒:火」の組み合わせは、「マルクト」である肉体の内部を活性化させる
省13
147: 2016/06/28(火)05:16 ID:F8QAp0Nl(1) AAS
「セフィロトの図案たち」の章の続きです。

--- ここから --- (Robert Wang, 『The QABALISTIC TAROT』First paper edition, 1987, pp. 112) ---
NINE OF CUPS, Lord of Material Happiness (Jupiter in Pisces).
杯の9、物質的幸福の主(双魚宮の木星)。

Angels of the Decan: Saliah ([he][yod][lamed][aleph][samekh]) and Aariel
([lamed][aleph][yod][resh][ayin]).
「デカン」の天使たち:サリア([he][yod][lamed][aleph][samekh])とアアリエル
([lamed][aleph][yod][resh][ayin])。
--- ここまで ---

「Nine of Cups/杯の9」は、ゴールデン・ドーンでは「双魚宮の第二デカン」と
省16
148: 2016/06/29(水)05:31 ID:utTRYE2H(1) AAS
「セフィロトの図案たち」の章の続きです。

--- ここから --- (Robert Wang, 『The QABALISTIC TAROT』First paper edition, 1987, pp. 112) ---
This is Yesod in Briah, the influence of Yesod in the Mental World.
これは「ブリアー」における「イェソド」、「精神世界」における「イェソド」の影響である。

Here the benevolence of Jupiter, functioning through the water of Pisces, effects
happiness and satisfaction in Malkuth.
ここでは、「木星」の慈悲心が、「双魚宮」の水を通じて機能しており、「マルクト」に
おける幸福と満足をもたらす。

This is a card of pleasure and sensuality which should be compared with the TEN
OF CUPS, the success of which is more lasting.
省15
149: 2016/06/30(木)05:25 ID:YZQDMEU4(1) AAS
「セフィロトの図案たち」の章の続きです。

--- ここから --- (Robert Wang, 『The QABALISTIC TAROT』First paper edition, 1987, pp. 112) ---
Both the Crowley and Golden Dawn cards show nine cups overflowing and arranged in
a square intended to suggest Chesed-Jupiter and the perfection of Water force here.
クロウリー氏とゴールデン・ドーンの両方のカードたちは、9つの杯が、満ちあふれていて、
「ケセド−木星」およびここでの「水」の力の完璧さを示唆することを意図された四角形に
配置されているのを、示している。

Waite, on the other hand, illustrates the more mundane aspects of the card in its
meaning of complete success and the fulfillment of wishes.
ウェイト氏は、その一方で、「完全な成功」および「願望たちの成就」のその意味のカード
省17
150: 2016/06/30(木)23:47 ID:VeYSNSYs(1) AAS
小梨の嫁がいるじゃないか
151: 2016/07/01(金)05:24 ID:ZAAK8SHn(1) AAS
「セフィロトの図案たち」の章の続きです。

--- ここから --- (Robert Wang, 『The QABALISTIC TAROT』First paper edition, 1987, pp. 112) ---
NINE OF SWORDS, Lord of Despair and Cruelty (Mars in Gemini).
剣の9、絶望と残酷の主(双児宮の火星)。

Angels of the Decan: Aaneval ([lamed][aleph][vau][nun][ayin]) and Mochayel
([lamed][aleph][yod][cheth][mem]).
「デカン」の天使たち:アアネヴァル([lamed][aleph][vau][nun][ayin])とモシャエル
([lamed][aleph][yod][cheth][mem])。
--- ここまで ---

「Nine of Swords/剣の9」は、ゴールデン・ドーンでは「双児宮の第二デカン」と
省16
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